onsdag 29 juni 2016

Var en kreativ människa!

Min trädgård är full av fjärilar. 
De gör mig sprudlande glad. 
All den där nervositeten och oron, alla de där tänkom-en och menifall-en försvinner när jag äntligen plockar fram kameran för att leka lite. 
Jag är ingen fotograf, men jag har heller aldrig tillåtit mig själv att leka med fotograferandet. 
Dags att göra det nu. 
Dags att komma igång med en ny konstform. 
Ut på den där hala isen som kanske inte alls är så hal som jag tror. 
Lämna bekvämlighetszonen och bara leka lite. 
Det är kul. 
Jag glömmer  struntar i om bilderna inte blir i världsklass.
Det är skoj. 
Även om den där vita fjärilen med blåa kanter inte visar sig just idag får jag ett par fina exemplar på mitt minne. 
Sen läser jag solöga igen.
Har antagligen snöat lite inne på den nu. 
Fast isåfall är det nog bra att inte försöka skotta ut mig igen.
För så här säger hon:
 Vi fjärilar bär på drömmar, det är vi som förmedlar dem till dig.Vill du leva dem här och nu? Gör som vi .Dansa din dröm levande. " Med andra ord, sluta fundera-gör något kreativt istället.







11 kommentarer:

  1. När det gäller kreativiteten så tror jag på leken. Som barn gör. Som struntar i resultatet, själva görandet är det viktiga. Utan tankar om hur det ser ut eller blir.
    Det är så häftigt när man får tecken, "dansa din dröm levande", det säger ju allt.

    Jag tycker om dom, bilderna. Levande!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag använder mej ofta av Solöga, tycker om tanken om budskap och tecken!
    Fina bilder ❤️
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder, tycker jag. Jag använder också Solöga ofta. Häromdagen var jag i skogen och tänkte just att livet är ett sådant fantastiskt äventyr, så spännande, och att man inte får glömma bort det. Precis då upptäckte jag att det växte smultron framför mig och jag plockade några. Enligt Solöga säger smultronet just: "Livet är ett underbart äventyr. Jag känner förväntan inför livet. Glädje och lycka fyller mitt liv. Mitt liv är mitt bästa äventyr."
    Jag upphör aldrig att förvånas över de böckerna. Fortsätt fota nu!
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, det var du som fick mig att bli nyfiken och köpa mig en solögabok. Så glad att jag gjorde det. Tack!
      Kram

      Radera
  5. Fina fjärilar♥ jag har också många i min trädgård nu.. Kram

    SvaraRadera
  6. Har också köpt Solöga efter alla rekommendationer :) Den är fin och jag gillar fjärilar!

    SvaraRadera