fredag 5 november 2010

Det där med Halloween

Ja, jag vet det har gått nästan en vecka.
Men jag vill prata om det ändå.
Om den här festen som aldrig varit min.
Om den här festen som jag inte ens visste att det fanns när jag var liten.
Men nu, nu tvingas jag ta del av den...om jag vill eller ej.
Mina barn vill festa.
Klä ut sig.
De skulle vilja gå runt och ringa dörr också...det är bara det att man inte gör det här i Rom...inte än i alla fall.

Jag försöker så gott jag kan att tillfredsställa deras behov av spök-party;




Så jag förbereder godis- påsar i pump- form och kakor i spök- form.



Innan jag drar i väg på Yoga-weekend...




När jag kommer hem är mitt hem inte alls sig likt längre.



Nåja, det kan aldrig vara fel att festa!

Kanske borde vi blanda in lite mera "utländska traditioner"...man blir ju trots allt glad av fest...


1 kommentar:

  1. Så tänker jag också. Fest kan inte vara fel! Jag var först helt emot Halloween men ändrade mig när mina barn var mindre. Vi har haft många fester och det har lyst upp mörkret. Kram!

    SvaraRadera